26.8 C
Kuala Lumpur
Friday, February 23, 2024
UtamaGaya HidupMak cik selamba jinjing kucing sakit balik rumah dalam beg plastik oren...

Mak cik selamba jinjing kucing sakit balik rumah dalam beg plastik oren cuit hati ramai

Pencinta kucing akan faham bila rasa simpati spontan terdetik ketika melihat mana-mana kucing terbiar sedang sakit, untuk dibawa pulang dan dirawat dengan segera.

Kalau haiwan itu tidak sakit, tengok mata sayu si comel pun cepat sahaja tangan hendak capai untuk membawa pulang kucing bila dapat tahu dia hidup terbiar.

Dalam TikTok baru-baru ini, tular satu video memaparkan seorang mak cik membawa pulang kucing terbiar, tetapi cara spontannya untuk menempatkan haiwan itu supaya mak cik boleh pantas bergerak adalah amat melucukan, yang membuat ramai rasa terhibur.

TikTok

Pada mulanya, dari jauh kelihatan mak cik ini menjinjing beg plastik oren selepas keluar dari sebuah kedai, yang diingatkan dia baru selesai membeli barang.

Tetapi rupa-rupanya mak cik sedang membawa pulang seekor anak kucing yang bergerak-gerak di dalamnya.

TikTok

Pengguna TikTok @kaklinaaircond yang merakam sambil tergelak sakan dan memuat naik video itu, berkata ibunya yang merupakan seorang pencinta kucing terpaksa membawa kucing sakit itu pulang ke rumah kerana mahu merawatnya.

“Operasi menculik..” kapsyen video itu sambil menunjukkan mak cik dengan muka selamba dan tidak bersalah membawa seekor kucing di dalam beg plastik oren.

TikTok

Video TikTok yang tular dengan lebih 1.5 juta tontonan itu telah mendapat perhatian dan mencuit hati ramai warganet dengan komen mereka:

“Buat muka macam tak bersalah. Tapi niat nak selamatkan kucing..”

“Mak cik ganas.. Apa-apa pun saya jadi peminat mak cik dah ni..”

“Aduhai.. Balik kedai bungkus kucing.”

“Cuba tunjuk wajah sebenar mangsa culik tu kak..”

“Ingat mak cik beli ikan keli sebab nampak bergerak-gerak..”

“Terima kasih mak cik sudi menjaganya. Semoga mak cik diberi kesihatan yang baik.”

TikTok

Semoga kucing yang diselamatkan ini cepat sembuh dan dapat menghiburkan hati mak cik yang prihatin hebat bila dia sudah pulih sihat nanti.

Pilihan Editor:

MENINGGALKAN BALAS

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

- Advertisment -

Pengasas Falun Gong: Mengapa Wujudnya Manusia

Falun Gong Founder Mr. Li Hongzhi Publishes ‘How Humankind Came To Be’ 法輪功創始人發表《為甚麼會有人類》 Encik Li Hongzhi ialah pengasas latihan kerohanian Falun Gong. Amalan ini menggabungkan meditasi...

Pengasas Falun Gong: Mengapa Pencipta Berusaha Menyelamatkan Segala Makhluk

Encik Li Hongzhi ialah pengasas latihan kerohanian Falun Gong. Amalan ini menggabungkan meditasi dan latihan lembut dengan falsafah moral yang berdasarkan prinsip Sejati, Baik,...
spot_img

TREN TERKINI