32.8 C
Kuala Lumpur
Friday, August 19, 2022

INSPIRASI ANDA SETIAP HARI

UtamaGaya HidupItulah nakal sangat, gelagat kucing-kucing 'terperangkap' ini pasti buat anda tergelak

Itulah nakal sangat, gelagat kucing-kucing ‘terperangkap’ ini pasti buat anda tergelak

Kalau nama pun kucing memang pasti banyak gelagat dan ragamnya. Setiap minit ada sahaja yang mahu dilakukan mereka. Kalau tidak mengacau tuan mereka, kawan-kawan mereka pula yang mereka yang ‘mangsa’ kenakalan mereka. Namun, apa sahaja yang dilakukan mesti sesuatu yang melucukan dan adakalanya tidak masuk akal.

Kenalan mereka terkadang memang tidak boleh dibendung dan kerana kenakalan serta kedegilan itulah yang kadangkala memberi pengajaran hidup kepada spesies ini. Jadi, selepas ini mereka paling tidak pun teringat balik akibat perbuatan mereka.

Berikut adalah kejadian-kejadian lucu yang menimpa kucing-kucing degil dan nakal ini. Kasihan ada, tetapi lucu pun ada!

Tolong…. macam mana hendak keluar dari sini!

Persoalannya bagaimana dia boleh masuk ke situ?

“Leher saya…. leher saya tak boleh lepas… tolong…”

“Alamak tersekat pula…”

“Gelap… tolong saya tak nampak apa-apa…”

“Ada sesiapa yang boleh tolong turunkan saya? Saya gayat….”

“Saya pun mahu pilih baju saya sendiri…”

“Tarik… tarik selagi boleh…”

Itulah padah menghendap kucing jiran sebelah… kan dah tersangkut dekat tingkap.

Mungkin mahu sidai diri sendiri lepas dipaksa mandi.

“Kan dah cakap jangan main dekat sini… kan dah ‘stuck’… degil lagi!”

“Eh, tak lepas pula… biasa boleh je…”

“Cepat selamatkan saya… ‘double chin’ saya dah mula kejang…”

“Dunia saya terbalik…”

“Lepas ni saya janji tak akan cakar sofa lagi. Saya insaf…”

“Saya dah kena diet lepas ni. Ini azam tahun baru saya.”

“Saya tak boleh gerak… tolong… saya keluar bermain,”

“Degil sangat kan?Padan muka!”

“Hello… ada sesiapa yang nampak saya dekat sini?”

“Apa salah saya? Saya cuma nak berbual dengan kucing jiran sebelah je…”

“Alamak benda ni berpusing… macam mana mahu menghentikannya…”

Muka pasrah dan berserah…

“Baru ingat nak buat rutin gimnastik berirama…”

Please Subscribe to Truth News : English Epoch Times

Pilihan Editor:

MENINGGALKAN BALAS

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

- Advertisment -

TREN TERKINI