22.1 C
Kuala Lumpur
Friday, December 9, 2022

INSPIRASI ANDA SETIAP HARI

UtamaGaya HidupLelaki naik berang campak balik sampah sarap buang merata ke dalam Myvi...

Lelaki naik berang campak balik sampah sarap buang merata ke dalam Myvi dipandu wanita panggilan mesra ‘kutu sampah’ ini

Salah satu jenis orang paling dibenci rakyat Malaysia pada hari ini ialah kutu sampah, terutama ketika sampah yang dibuangnya itu telah mengakibatkan sistem perparitan tersumbat dan menyebabkan berlaku banjir kilat yang merata-rata.

Ada apa dalam kepala miring, trend beberapa tahun kebelakangan ini nampaknya kutu sampah suka membuang sampah dengan sesuka hati ke jalanan dari kereta mereka.

Twitter

Orang ramai sangat membenci pemilik kenderaan yang membuang sampah dari kereta mereka, sehingga pada ketika ini, mereka sanggup membantu ‘mengembalikan’ sampah itu kepada pemilik yang sah dengan cara dan aksi mereka yang berkeras tegas! Hendak kata apa pun boleh..

Twitter

Menerusi Twitter @MALAYSIAVIRALL , mereka telah memuat naik dan berkongsi satu video yang memaparkan seorang lelaki yang amat marah telah membuang sampah ke dalam Myvi, selepas pemilik kenderaan itu dipercayai seorang wanita didakwa telah membuat sepah dengan sampah sarap miliknya ke atas jalanan bandar raya yang bersih.

Twitter

Mereka menulis, “Tolong tularkan ini sehingga pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap Myvi dengan nombor plat itu. Buang lagi sampah merata-rata, semuanya kan dah dapat balik kat dia.”

Mereka turut memuji lelaki yang naik berang itu kerana meletakkan muka tak malu kutu sampah berada kembali kepada tempatnya.

“Paling terbaik pak cik ni, mesti rasa lega dapat lepaskan geram.”

Twitter

Dalam video itu, lelaki itu yang berbaju-T merah dilihat mengutip sampah yang bersepah, sebelum memarahi wanita itu dan melemparkannya kembali melalui tingkap Myvi yang sedikit terbuka.

Jalan di mana Myvi itu tidak bergerak juga kelihatan dimuntahkan dengan sampah-sarap berselerakan yang jelas milik wanita itu.

Twitter

Orang awam yang lain turut kelihatan berdiri mengelilingi kereta dan berhadapan dengan pemandu Myvi itu. Mereka juga menendang dan mengalihkan sampah sambil mendekati kereta wanita itu untuk menyuruhnya mengutip kembali kesemuanya, sebelum video itu tamat.

Kejadian ini dipercayai berlaku di Kuala Lumpur memandangkan DBKL telah dirujuk.

Twitter

Video ini telah mendapat perhatian netizen di mana rata-rata mengecam tindakan wanita tidak bertanggungjawab berkenaan sambil memuji cara lelaki itu mengajar kelakuan biadab individu tidak berakal.

“Baru dia akan ada akal, selepas abang tu kutip balik dan buang semula ke dalam keretanya. Anda boleh lihat sekarang semakin teruk orang membuang sampah merata tempat kerana orang macam ni boleh fikir main buang je..”

Diharapkan semua orang bersikap prihatin dan berhentilah dengan tabiat mementingkan diri anda ketika membuang sampah merata-rata, dan mulalah berfikir untuk menjaga alam sekitar. Jumlah banjir yang perlu kita hadapi hari ini dan tahun-tahun mendatang telah semakin tidak masuk akal.

Please Subscribe to Truth News : English Epoch Times

Pilihan Editor:

MENINGGALKAN BALAS

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

- Advertisment -

TREN TERKINI