25.3 C
Kuala Lumpur
Saturday, August 13, 2022

INSPIRASI ANDA SETIAP HARI

UtamaGaya HidupApabila kucing cuba meniru reaksi wajah manusia, kelakar ada tetapi geram pun...

Apabila kucing cuba meniru reaksi wajah manusia, kelakar ada tetapi geram pun ada juga!

Bagi sesiapa yang memiliki kucing di rumah pasti setuju jika dikatakan spesies tersebut sebenarnya banyak ragam dan kerenahnya. Saban ketika ada sahaja perkara yang dilakukan mereka sehingga membuatkan kita geram melihatnya.

Namun spesies itu terkadang suka berlagak ‘innocent’ seolah-olah mereka tidak tahu apa-apa sedangkan mereka tahu apa yang mereka lakukan adalah sebuah kesalahan. Jika kucing yang bijak tahu memaparkan riak wajah sedih atau bersalah, kucing yang nakal pula tahu menunjukkan riak muka selamba.

Apa yang paling menggeramkan kita ialah apabila melihat wajah dan reaksi kucing yang seolah-olah meniru reaksi orang di sekelilingnya. Seolah-olah ada sesuatu yang sedang mereka fikirkan, ada pula yang menunjukkan wajah penuh curiga umpama ada muslihat tersembunyi.

Kalau sekali lihat, kita sendiri tidak tahu apa yang sedang dirancang oleh kucing-kucing ini. Boleh jadi mereka sedang merancang untuk melakukan sesuatu yang serius, hanya kita yang tidak tahu!

Mari lihat sendiri telatah lucu kucing-kucing ini dengan reaksi wajah yang terkandung 1001 ‘rahsia’ yang hanya diketahui mereka.

Apabila maskara terkena air… seharian tiada ‘mood’ nak bersosial di luar.

Muka penuh curiga dan syak wasangka

“Siapa pula yang kacau pagi-pagi buta ni?”

“Agak-agaknya ada tak yang tahu saya menyorok di sini?”

“Saya kerja ‘shift’ malam semalam… sekarang biarkan saya tidur”

“Tunggu sekejap saya pakai bedak, mesti putih macam kucing jiran sebelah!”

“Oh Tuhan… bau apakah ini?”

“Pedulikan apa orang kata, janji saya rasa paling saya cantik!”

“Padan muka… siapa suruh kacau saya sedang berehat…”

“Kalau aku dapat masuk bilik dia… memang aku sepahkan katil dia!”

“Siapa yang datang tu?”

“Kenapa tak beritahu ikan tu panas?”

“Hmmm….malas nak layan…”

“Saya dah bersiap ni… bolehlah saya ikut awak ke tempat kerja…”

“Saya dah sedia untuk jalan-jalan cari makan!”

“Kata ‘make up’ boleh tahan sepanjang hari… tapi terkena air sikit terus luntur…”

Muka malas mahu melayan tuannya membebel.

Bila nak bersin tetapi tidak jadi…

“Saya kucinglah bukannya arnab!”

“Nak masuk rumah ke? Cakap saya kurus dahulu!”

Adakah kucing kesayangan anda juga berpelakuan seperti ini? Kalau ya, anda mungkin boleh berborak dan tanyakan apa yang sedang mereka fikirkan!

Please Subscribe to Truth News : English Epoch Times

Pilihan Editor:

MENINGGALKAN BALAS

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

- Advertisment -

TREN TERKINI