25.9 C
Kuala Lumpur
Monday, July 15, 2024
UtamaBerita UtamaPekerja mencelup pinggan dalam tong sampah berisi air kotor

Pekerja mencelup pinggan dalam tong sampah berisi air kotor

PETALING JAYA: Seorang pekerja mencelup pinggan dalam tong sampah berisi air kotor. Perbuatan jijik itu dirakam oleh seorang pengguna X baru-baru ini.

Kosmo

Elyas Yusri sempat merakam perbuatan jijik pekerja berkenaan ketika dia kebetulan berada di sekitar kawasan kedai makan tersebut.

Difahamkan, lokasi kedai makan tersebut berada di Taman Botanik, Klang.

“Kita ni dah lah selalu lepak mamak, sekali nampak benda macam ni depan mata nak muntah.

“Basuh pinggan celup-celup dalam tong sampah.

“Speechless (tak terkata) nah korang (untuk semua) tengoklah sendiri, tak ada lah tekak aku seorang loya,” tulis Elyas di laman sosial X.

Susulan itu, Elyas memaklumkan dia segera menegur pekerja terbabit sambil merakam situasi tersebut dengan lebih dekat.

Alangkah terperanjatnya Elyas apabila melihat sendiri air kotor yang bertakung di dalam tong sampah berkenaan.

“Untuk pengetahuan semua, aku tegur terus lepas itu.

“Pekerja itu boleh cakap, oh tong sampah itu untuk rendam sahaja.

X

“Berderau darah aku.

“Kalau ye beli lah besen besar ke apa. Aku tak nak sebut nama kedai.

“Tapi mamak ini dekat Bandar Botanik, Klang, kedai ‘corner lot'”, jelasnya.

Dalam masa yang sama, Elyas turut meminta orang ramai yang pernah ke lokasi atau kedai terbabit untuk berhati-hati serta memantau tahap kebersihan di sana.

“Siapa selalu lepak situ, tolong semakkan. Jika masih sama, tolong buat aduan rasmi,” pintanya.

Sementara itu, ramai warga siber yang menyeru pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) serta Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk membuat pemantauan ke kedai makan tersebut.

“KKM, PBT, pihak berkuasa cepat turun pantau mana perlu.

“Kalau begitu cara basuh pinggan, memang kotor, ambil tindakan sita kedai terbabit.

“Mana boleh rendam pinggan mangkuk dalam tong sampah,” tegur Kusyairi.

“Geli.. kalau ya pun untuk basuh sahaja, kotor gila,” tulis Izkir.

“Sebelah pejabat saya sahaja ini, pernah nampak pekerja dia kencing dalam longkang belakang kemudian lap pada apron dia sahaja,” ujar Queen.

Kosmo

Tindakan pekerja mencelup pinggan dalam air kotor itu memang perbuatan yang tidak boleh diterima akal.

Semoga isu ini dapat diselesaikan segera oleh pihak berkaitan.

MENINGGALKAN BALAS

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

- Advertisment -

Pengasas Falun Gong: Mengapa Wujudnya Manusia

Falun Gong Founder Mr. Li Hongzhi Publishes ‘How Humankind Came To Be’ 法輪功創始人發表《為甚麼會有人類》 Encik Li Hongzhi ialah pengasas latihan kerohanian Falun Gong. Amalan ini menggabungkan meditasi...

Pengasas Falun Gong: Mengapa Pencipta Berusaha Menyelamatkan Segala Makhluk

Encik Li Hongzhi ialah pengasas latihan kerohanian Falun Gong. Amalan ini menggabungkan meditasi dan latihan lembut dengan falsafah moral yang berdasarkan prinsip Sejati, Baik,...
spot_img

TREN TERKINI